streda 4. apríla 2012

Slovakiaring Time Attack Round 1

Prvé podujatie seriálu Slovakiaring Time Attack sa konalo v poslednú marcovú sobotu. Počasie nebolo ideálne, celý deň pod mrakom, silný vietor a sem tam aj jemné mrholenie. Ale aspoň nepršalo. Time Attack sa šiel spolu so slalomom, takže som mal veľkú dilemu, čo budem jazdiť. Slalomári mali trať postavenú na variante 3, bola veľmi zaujimavá, Time Attack zase ponúkal variantu 5. Rozhodovanie to bolo ťažké, ale nakoniec som sa rozhodol pre Time Attack. Čiastočne aj preto, že umožňuje dve hodiny jazdenia. Účasť na Time Attacku bola malá. Tešil som sa, že sa budem môcť porovnať s maďarskými RX-8, ale márne. Oni síce prišli, aj autá boli dobre upravené, ale ako sa hovorí nešťastie nechodí po horách ale po ľuďoch, maďarské RX-8 sa zrazili ešte pred tým ako ako sa dostali na trať v prvom tréningu na servisnej ceste :( Škoda, snáď to chalani dajú dokopy a uvidíme sa zase na trati.
Prvý tréning bol vlhký. Trať aj obrubníky boli vlhké od nočného dažďa. Išiel som normálne ako bežne jazdím, ale to nebolo dobré, pretože obrubníky sa šmýkali. Takže potom som už po nich nejazdil. Variantu 5 som šiel prvý raz, takže som sa snažil zistiť stopu a brzdné body hlavne pri treťom horizonte. Najlepšie kolo som urobil za 1:40.949.
V druhom tréningu už bola trať suchá, takže sa dalo ísť rýchlejšie. Fúkal silný vietor, ale aj tak sa mi podarilo zajazdiť svoj najlepší čas 1:37.321 a ten som nevylešil ani v meraných jazdách.
Prvá kvalifikácia pola zaujimavá, mal som pocit, že v niektorých miestach som sa zrýchlil, ale opak bol pravdou, najlepší čas som mal 1:39.758. Možno som sa nesústredil na jazdu tak ako bolo treba, alebo to bolo silným vetrom (ten bol ešte silnejší ako v tréningu). Neviem, každopádne som bol z toho času sklamaný.
Druhá kvalifikácia mi nevyšla vôbec. Mal som na pláne len jedno, dve rýchle kolá, ale prepočítal som sa. V nádrži som mal minimum benzínu, aby som mal čo najľahšie auto, lenže som to zle spočítal. Keď som sa už šiel do rýchleho kola, tak mi odlialo a auto prestalo ťahať. Tým pádom bolo kolo pokazené. V ďalšom som skúsil ísť jemnejšie na plyn, ale nepomohlo. Výsledkom bol čas 1:47 aj nejaké drobné, čiže zlý.
Keď to zhrniem, tak tréning bol vydarený a darilo sa zlepšovať časy. V kvalifikáciách som pohorel, zhoršil som si čas oproti tréningu a v druhej som zle odhadol množstvo benzínu v nádrži. Ale aj na vlastných chybách sa človek učí. Vzhľadom na malú učasť sa mi podarilo vyjazdiť druhé miesto v triede S2, predomnou bol Lotus Elise.



Fotky:
Pár fotiek z depa

Video:
Najrýchlešie kolo

Zdroj:
www.slovakiaring.sk
www.13B.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára