štvrtok 22. marca 2012

Tatry Donau Cup Slovakiaring

V nedeľu 18. marca sa konali prvé preteky seriálu Tatry Donau Cup. Vzhľadom na to, že sme boli na okruhu, čím odpadol zvoz áut, stihli sa oba preteky v jeden deň. Ja som štartoval v triede S-2000. Boli to pre mňa prvé preteky, v ktorých som vyskúšal nové disky a pneumatiky. Počasie nám prialo, celý deň bol slnečný len po obedete sa dvihol vietor. Do pretekov som išiel s tým, aby som vyskúšal nové kolesá a ak všetko pôjde dobre, tak by sa mohol aj nejaký ten pohár podariť.
Prvý tréning som šiel pomaly a skúšal ako fungujú nové pneu. Čas celkom slušný, 2:17.53 čo je oproti môjmu najlešiemu času na tejto trati zlepšenie o 5 sekúnd. Ale vtedy sa jazdilo za dažďa. V druhom tréningu som pridal a zajazdil čas 2:11.02. V tejto jazde som si vyskúšal stopu v pre mňa najkritickejšej časti okruhu, tiahlej pravej zákrute, ktorá sa pomaly zatvára (6. zákruta). Týmito časmi sa mi podarilo vyhrať tréning, čo som nečakal.
Nasledovala prvá ostrá jazda. V naj som sa snažil ísť hlavne bez chýb a čisto. To sa mi podarilo až na jednu vec. Dal som čas 2:11.65. Tá jedna vec bolo zlé preradenie v zákrute 6, čo spôsobilo, že auto nebolo kludné a tým pádom aj pomalý prejazd. Druhá jazda bola moja najlepšia, bola bez chýb (teda aspoň ja som tam žiadne nevidel), čoho výsledkom bol čas 2:09.79. V súčte to je 4:21.44, toto je čas, s ktorým som vyhral doobedňajšie preteky s náskokom asi 1,6s pred druhým.
Po obedňajšej prestávke sa šiel prvý tréning poobedňajšieho preteku. V tréningových jazdách som kádol dôraz najmä na hľadanie stopy, o čas mi veľmi nešlo. V prvej tréningovej jazde som zajazdil čas 2:14.14, v druhej 2:12.61. Ako hovorím, nehnal som sa za dobrými časmi, išlo mi hlavne o hladanie ideálne stopy a to hlavne v 6. zákrute. Napriek tom som bol aj teraz najrýchlejší.
Prvá ostrá jazda sa mi podarila, bola bez chýb s časom 2:09.85. V druhej som pokazil brzdenie do vracáku po druhom horizonte. Do zákruty som vošiel príliš rýchlo a musel som v nej pribzďovať, čo ma stálo čas. Výsledok bol 2:10.47. Súčet časov bol 4:20.32. Týmto časom som vyhral poobedňajší pretek s náskokom asi 2.2 sekundy pred druhým.
Keď to zhrniem, podarilo sa mi vyhrať oba preteky, s čím som ani vo sne nerátal. Pribudli mi dva pekné poháre za môj doteraz najlepší výsledok v dvojpreteku TDC. Nové disky a pneu sa osvedčili, čo dokazujú aj časy. Pikoška na záver, toto boli preteky kde zučastnilo najviac áut s wanklovým motorom, čo si pamätám. Mali sme 2 Mazdy RX-8 aj jednu RX7. Dá sa povedať, že wankel ovládol trať, pretože Mazdy štartovali v triedach S-2000 a E1 nad 2000 a tieto triedy aj vyhrali.



Tabuľky s výsledkami:
výsledky

Zdroj:
www.tatrydonaucup.sk
www.13B.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára