štvrtok 8. marca 2012

Autoslalom Topspeed.sk

Prvý pretek sezóny je už tradične autoslalom. Tentoraz síce nie vo februári ako býva zvykom, ale 3. marca. Takže som auto vytiahol po zimnej pauze a tešil som sa super preteky. Môj cieľ bol skončiť v prvej desiatke vo svojej triede S3 do 2000ccm. Pekný cieľ, ale všetko skončilo nakoniec ináč. O tom ale neskôr. Motokárová dráha v Trebaticiach privítala slalomárov krásnym jarným slnečným počasím. Tentoraz sa jazdilo v protismere. Trebatice sú síce jednosmerná motokárova dráha, ale zase slalomári niesú žiadne béčka aby si s tým neporadili. Záludnosť jazdy v protismere je v tom, že treba brzdi v zákrute a vačšina zákrut sa postupne zatvára. Išla sa dlhšia verzia trate, kde sa stredná časť opakuje.
Po registrácii, som si prešiel trať a musím povedať, že mi nebolo všetko jedno keď som to videl. Hlavne som sa bál brzdenia v zákrute. Ale tak na to je tréningová jazda, aby som si to vyskúšal. Tréningová jazda v mojom podaní celá zle. Čas katastrofálny, 1:25.068 ale ten ma tak neštval ako to, že som zle odštartoval, úplne zle brdil, kde mi po dobrzdení ostalo ešte asi 10-15m. A navyše do vracáku na opakovanie strednej časti som šiel zvnútra! No proste katastrofa.
Prvá ostrá tiež žiadna sláva, ale lepšie ako tréning. Čas 1:22.799 ale plus 2s za zrazený kužel. Ten som dal dole keď som pre zmenu nedobrzdil do vracáku na opakovanie strednej časti. Rovnako ako v tréningu som pokazil štart. Ale jazda sa mi vôbec nepáčila, bolo to také uskákané a vôbec nie plynule.
Druhá ostrá bola moj najlepšia. Nezrazil som žiadny kužel a dal som čas 1:20.161. Konečne sa mi podaril štart a aj plynulá jazda. Bolo tam pár zlých nájazdov, ale s tým už nič nenarobím.
V tretej ostrej som sa zhoršil, Čas 1:21.314 plus 2s za kužel. Zase to bolo v tom vracáku, kde sa vracia na stredné časť trate. Tento raz to nebol vonkajší kužel, ale pre zmenu vnútorný. Jazda bola viac šmyklavá ako plynulá. Myslím, že to sa podpísalo aj pod zhoršenie času.
Keď sa na to pozriem ako na celok, tak žiadna sláva. Nechcem sa vyhovárať, že som šiel na zimných gumách, ktoré už majú najlepšie za sebou. Dalo sa ísť aj lepšie. Bol to síce po zime prvý pretek, ale 12. miesto v triede a 85. absolútne nie je dobré. S týmto výsledkom nie som spokojný. Uvidím ako to pôjde ďalej, dúfam, že lepšie. Ale preteky mali perfektnú atmosféru a boli ako vždy super zorganizované.

PS: Ďakujem Marošovi, že ma spomenul v članku na Topspeed.sk a pridal aj fotku mojej RX-8. Veľmi si to vážim.

Fotky z autoslalomu:
od organizátorov

Tabuľky s výsledkami:
výsledky

Zdroj:
www.autoslalom.sk
www.topspeed.sk
www.13B.sk

2 komentáre:

  1. Ahoj, nedavno som objavil tvoj blog a aktivity a velmi drzim palce. Pred rokom som tiez kupil rx8 a odvtedy (vlastne aj predtym) sa potulujem po mnohych suvisiacich weboch ...
    Trebatice nevysli, ja by som to ale kludne hodil na tie pneumatiky :D, ale vidim, ze mas za sebou ine podarene akcie ...
    Snad pridem niekedy podporit aj nazivo, drzim palce !

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj, vďaka za príspevok. Je dobre vedieť o ďalšej RX-8. Keď budeš mať čas a bude sa ti chceť, tak príď vyskúšať auto na slalom. Je to strašná zábava, silno odporúčam ;) Ináč pre viac info a nejaké základné návody pozri na môj web www.13b.sk sú tam aj linky na facebook a youtube kanál

    OdpovedaťOdstrániť