sobota 12. mája 2012

Autoslalom Paddock

Po dlhom čase opäť na pretekoch. Tentokrát v rodisku autoslalomu, v paddocku pod Pezinskou Babou. Slalom sa šiel v utorok 8.5. takže som si tento sviatočný deň užil jak sa patrí. Môj cieľ bol dostať sa do top 10. Lenže som si pripomenul to, že na slalome mi to nejde. Ale pekne po poriadku.
Ráno som prišiel do paddocku, kde ma privítal slnečný deň a nádherné počasie. Ako obvykle som si prešiel trať. Bola tu malá zmena, jedna bránka bola zrušená a jedna posunutá o kúsok doľava, vzhľadom na to, že na strednom parkovisku bol odparkovaný pokazený nákladiak. Aj keď bol poriadne obložený gumami, vedel som, že tu si musím dávať pozor a ísť inak ako som zvyknutý. Tomu zodpovedala aj tréningová jazda, toto miesto som prešiel pomaly, aby som zistil čo a ako. čas tréningovej jazdy bol 1:09.905 ale neprikladám tomu nejaký veľký význam.
Prvú ostrú jazdu som chcel ísť naplno. Aj som šiel, lenže som pritlačil až moc. V oblúku na zadnej vrchnej časti parkoviska som trafil kužel, čo by nemusela byť až taká katastrofa. Lenže potom to prišlo, v nasledujúcom úseku som poriadne pridal ale brzdil som tam, kde aj v tréningu, čiže neskoro. Pritom som zrazil kužel a vyhnal traťáka zo svojej stoličky. Videl som, že nemám šancu vojsť do poslednej trojbránky v normálnej stope, tak som ju zobral cez kužel. Vždy je lepšia penalizácia 2s za kužel ako 20s za vynechanú bránku. Výsledkom tejto jazdy bol čas 1:10.711 plus 6s za kuželky, spolu teda 1:16.711.
Druhú ostrá jazda na tom bola lepšie, sústredil som sa na poslednú časť trate a brzdenie pred poslednou trojbránkou. Toto mi vyšlo, takže už žiaden vystrašený traťák a pováľané kužele v tejto časti trate. Lenže niekde po ceste som jeden zrazil, takže čas mojej druhej ostrej jazdy bol 1:07.383 plus 2s penalizácie. Spolu teda 1:09.383.
Tretia ostrá jazda bola moja najlepšia. Pekne čisto zajazdená, len ten čas nebol bohviečo, 1:05.470. Týmto som vyrovnal svoj osobný rekord na tejto trati, lenže ten som zajazdil na sériových gumách a teraz som mal semisliky.
Ako bonus za pekné počasie a rýchly priebeh nám organizátori dopriali aj štvrtú ostrú jazdu, za ktorú som im veľmi vďačný. Išiel som do nej s tým, aby bola čistá, čas ma už nezaujímal, pretože na bodované miesto som už nemal šancu. Dával som si pozor na kuželky a šiel opatrnejšie ako v predchádzajúcej jazde, tzv. jazda na istotu. Radil som skorej a nehnal sa za časom. A výsledok? 1:07.620.
Z tohto preteku som bol mierne sklamaný, zajazdil som len 14. miesto v triede s časom 2:13.090. Sice som bol s tymto setupom prvý krát na slalome (OZ Alleggerita + Michelin PS Cup), ale viem, že to všade inde funguje na výbornú, tak by to malo fungovať aj tu. Auto drží ako pribité a na výsledky má. Takže mi nezostáva nič iné, len trénovať a zlepšovať sa vždy keď to bude možné.
Ešte jedna perlička na záver. ASOS priviezol na slalom simulátor, kde sa dalo vyskúšať prevrátenie auta na búdu a kotúlanie dole kopcom. Samozrejme som to vyskúšal a k tomu asi toľko, že v reále by som to zažiť nechcel, neni to extra príjmený pocit lietať po aute a držať sa rukami o strechu.

Fotky zo slalomu:
od organizátorov

Tabuľky s výsledkami:
výsledky

Video:
3. ostrá jazda

 Zdroj:
www.autoslalom.sk
www.13B.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára