utorok 10. augusta 2010

TDC Dobšiná

Po dvoch vynechaných dvojpretekoch na východe som sa rozhodol, že je čas pozrieť sa aj na túto časť republiky. Dobšinský kopec je krásna trať a dá sa jednoducho zapamätať. V piatok večer to vyzeralo všelijak, len nie na pekný víkend. Opak bol však pravdou a počasie vyšlo na jednotku. Ciele do tohto preteku boli zdolať čas 4 minúty, ktorý som odvodil od jazdcov MSR, hoci oni jazdia na dlhšej trati. Ďalej získať čo najviac bodov šampionátu.
Sobotné tréningy boli hlavne na zoznámenie sa s traťou a skúšanie prejazdov zákrutami. Nešlo mi ani tak o časy ale o nájdenie správnej stopy. V prvej tréningovej jazde som zdolal trať za 3:55,42. Bola to jazda zoznamovacia, čiže vo veľkej väčšine som brzdil priskoro. Druhá tréningová jazda bola lepšia, ale zbrzdená žltými vlajkami pred Podkovou. Čas bol teda pomalší 3:59,00. Do ostrých jázd som nastupoval s vedomím, že v mojej triede su ostatné autá na slikoch, takže nie je šanca poraziť ich. Prvá ostrá bola najlepšia sobotná jazda s časom 3:45.50. Druhú ostrú som si pokazil sám, keď som sa stratil pred Divou Hanou a prisilno brzdil. Čas bol 3:47,43. Obsadil som teda 4-té miesto v triede T-2000, kde predomnou boli autá na slikoch. Viac som nemohol čakať.
Nedeľu som opäť začal pomaly. Tréningy som využival hlavne na hľadanie stopy a ideálne rýchlosti prejazdu zákrutami, rovinky som vypúšťal. Prvá tréningová bola za 3:52,65 s chybami ako zlý prejazd Divou Hanou, príliš rýchly nájazd s brzdením uprostred Urbánkovej a veľa plynu pri radení 2-ky v Podkove. Druhá tréningová mala tiež chyby. Čas bol 4:02,03 so zlým prejazdom Cigánskou, chybným brzdením do Podkovy a zlým prejazdom esíčkom za Podkovou. Vedomý si týchto chýb som nastúpil do pretekov. Prvú ostrú som urobil s svojím najlepším časom víkendu 3:42,61. Ale odniesol si to zadný nárazník a ľavý zadný disk. Pri výjazde z jednej zákruty som bol príliš široký a šuchol som zvodidlo. Chvalabohu to nebola rana ale iba jemné obtretie sa o zvodidlo, takže škody vyzerajú byť minimálne. Tu sa chcem poďakovať Icemanovi za kombinačky pri quickfixe disku, ďakujem. Do druhej jazdy som išiel trochu vyplašný týmto incidentom. Čas jazdy bol 3:51,74. Tu som po prejazdne Cigánskou radil 4-ku cez zuby, čoho výslekom bolo, že po brzdení od Oravcovej som nemohol zaradit 3-ku a dobrzďoval som to na 2-ku. Potom sa mi 3-ku predsa len nejak podarilo zaradiť a ďalej fungovala tak ako má. V nedeľu som tiež obsadil 4-té miesto v T-2000, keď som bol najrýchlejšie auto jazdiace na sériových gumách v tejto triede. Vedúca troji jazdila na slikoch alebo semislikoch.
Po tomto víkende som sa prepracoval na 4-té miesto priebežného poradia v T-2000. Získal som spolu 20 bodov, viac sa za týchto okolností ani nedalo. Auto síce utrpelo nejaké škody, ale výsledok dva krát 4-té miesto je fajn. Nabudúce sa budem snažiť aby neboli žiadne škody a auto ostalo bez škrabancov. Cieľ zdolať 4 minútovú hranicu sa mi darilo stále s výnimkou jednej jazdy. Mohol by som byť spokojný, ale nie som. Štve ma ten kontakt so zvodidlami, dúfam a budem sa snažiť, aby sa to už neopakovalo.

Výsledky:
Dobšinský kopec

Zdroj:
www.tatrydonaucup.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára