utorok 4. mája 2010

Tatry Donau Cup Letisko Piešťany

Amatérska kopcová sezóna začala paradoxne na letisku v Piešťanoch. Keďže tu nie je treba zvážať autá z kopca, bolo možné celý dvojpretek absolvovať za jeden deň. Bol to môj prvý kopcový pretek a pretože mám za sebou už niečo odjazdené na slalome, tak som nemal prehnané očakávania. Cieľ bol nerozbiť auto a jazdiť časy do 30s za Icemanom.
Ráno som vyrazil pomerne skoro, pretože som chcel chytit chlek v depe a popozerať čo a jak, aké autá sú tam. Prišiel som až príliš skoro, asi 45 minút pred plánovaným začatím registrácie. Brána bola ešte zavretá, tak som to odparkoval za ostaními pretekármi a hodinku si pospal :D Nasledovalo vyplňovanie všakovakých papierov, teda registrácia a preberanie. Potom obhliadka trate autami vo vláčiku. Ako prvé som si všimol, že trať je zložitá, má veľa retardérov a je ťažko zapamätateľná. Hlavne je veľmi náročná na brzdy. Navyše keď som išiel druhú tréningovú jazdu, tak sa zmenil prvý retardér! Po absolvovaní troch tréningov, som nemal chuť ísť aj posledný. Trať som si nevedel zapamätať, stále som si mýlil vjazdy do retardérov. Po tréningoch, ktoré boli z mojej strany úplne zlé, som čakal niečo podobné aj v pretekoch. Podľa očakávania som obsadil posledné, deviate miesto v triede T-2000 a 67. miesto v absolútnom poradí. Druhý pretek bol podobný, s tým, že sa opäť menila dráha, pretože po krajoch bol olej (zase sa zmenil jeden retardér). V triede som obsadil "nádherné" tretie miesto a absolútne som bol na 51. mieste. Čo sa týka časov, tak za Icemanom som sa držal s odstupom do 20s, čo je o 10s lepšie ako som pôvodne čakal. Ale zase to nie je bohvie čo. Časom sa ale zlepšujem a dúfam že sa budem zlepšovať aj ďalej. Keď to teda zosumarizujem, tak z Piešťan som si neočakávane doviezol svoju prvú trofej za tretie miesto. Časy boli stále pomalé, ale vzhľadom na to, že to bol môj prvý kopcový závod tak viem na čom som a čo potrebujem zlepšiť.
Ešte by som chcel napísať niečo k organizácii. Viem, že sa organizátori snažil ale aj tak. Možno som už zvyknutý na perfektne organizovaný autoslalom ale... Dva krát za deň za menila trať a nezaregistroval som, že by o tom boli jazdci informovaný. Myslím, že by sa patrilo to vyhlásiť. Ďalšia výhrada je k trati, tá pripomínala bludisko. Síce vjazd do retardérov bol označený, ale retardérov bolo toľko, že ani pri poslednej jazde som si ešte nepamätal kde je ktorý a ako sa ide. Jednoducho strašne zložitá trať. Odovzdávanie trofejí tiež stálo za to, všetci natlačný v miestnosti, pritom vonku svietilo slniečko a určite by to bolo lepšie vonku. Aj keď bol trofeje pripravené vnútri nebol by imho problém ich podávať cez okno. Aby som zase len nehanil, boli aj dobré veci. Super vec je doobeda tréningy a poobede ostré jazdy, čo dáva čas na zhodnotenie tréningu a lepšiu prípravu na pretek. Potom neskutočne veľké depo, čo na mňa urobilo veľký dojem. Takisto musím pochváliť aj pripravenosť personálu, všetky krízovky čo vyžadovali odťah a podobne zvládli výborne.



Pár fotiek:
moje

Výsledky:
TDC Piešťany 1. pretek
TDC Piešťany 2. pretek

Zdroj:
www.tatrydonaucup.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára