nedeľa 11. septembra 2011

Slovakiaring Timeattack Round 3

Prvý september pripadol na štvrtok. Práve v tento deň sa na Slovakiaringu uskutočnilo tretie kolo seriálu Slovakiaring Timeattack. Prvých dvoch som sa z technických príčin nemohol zúčastniť, takže teraz som si to vychutnal. Podujatie je rozdelené na dva voľné tréningy a dve merané kvalifikácie. Z kvalifikácií za vyberie najlepší čas. Prihlásil som sa do skupiny M2, medzi mierne modifikované autá, pretože auto už nie je moc sériové, hlavne brzdy. Išla sa varianta 4, teda tá najdlhšia.
Vo voľných tréningoch som sa snažil hľadať ideálne brzdné body a ideálnu stopu. Tomu zodpovedali aj časy, ktoré sa pohybovali v oblasti 2:55, čo je o 5 sekúnd horšie ako môj najlepší čas na tejto trati. Bolo to hlavne tým, že som veľa krát brzdil príliš neskoro, keď som hľadal ideálny brzdný bod a samozrejme aj tým, že som skúšal prechádzať zákruty rôznymi stopami. Auto ma utvrdilo v tom, že nemá problém, teploty sa pohybovali v norme, voda 105°C a olej 102°C. Čo som zistil bolo, že brzdám nestíhajú pneumatiky. Brzdiť by sa dalo aj tvrdšie ale sériové pneu to nevedia ustáť a nedržia tak ako by mali. To isté v zákrutách, keď sa celé auto šmýka von zo zákruty a gumy strašne vreštia.
Prvá kvalifikácia bola celkom slušná. Síce som skoro celý čas bol v premávke a mal som asi iba jedno kolo čisté, keď som nepredbiehal alebo niekoho nepúšťal. Vedomý si vecí z voľných tréningov, snažil som sa ísť čo najlepšie. Lenže zlý prejazd zákrutami 4 a 5 mi pokazil čas. Takže najlepší čas bol na úrovni 2:53.
Druhá kvalifikácia bola lepšia. Už som nespravil tú istú chybu ako v prvej, ale počkal som si chvíľu až budú autá rozťahané po trati. Stratégia dobrá, pretože hneď po outlap som mal voľnú cestu. To sa prejavilo na časoch, ktoré začali na 2:52 a postupne klesali. Potom som skúsil prejsť kombináciu zákrut 4 a 5 trochu inak a zistil som, že je to lepšie. Použil som to aj v ďalšom kole, keď som zajazdil môj najlepší čas 2:50.763. Potom sa mi do cesty priplietlo auto, takže kolo bolo pomalé. Ďalšie kolo vychádzalo perfektne, ale pokazil som ho brzdením do zákruty 6. V nasledujúcom kole som si chcel zlepšiť čas, ale už bolo neskoro, málo benzínu v nádrži. Pri enromnej spotrebe na okruhu som kolo vypustil a dochladil auto.
Skončil som na 5. mieste vo svojej triede, kde mi 4. miesto ušlo len o 0,043s, čo je skutočne minimum. Verím, že nabudúce som schopný dostať sa pod 2:50. Piate miesto je pekné, hlavne v skupine medzi oveľa viac upravenými autami ako je moje. Aj s časom som spokojný, pretože som si ním zlepšil osobný rekord.

Fotky:
Pár fotiek z boxov

Video:
Najrýchlejšie kolo

Zdroj:
www.slovakiaring.sk
www.13B.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára