pondelok 15. augusta 2011

Racing Day Cup Slovakiaring

Nadherný piatkový deň, ideálny na jazdu na okruhu. To je Racing Day Cup, ktorý sa konal 12. augusta na Slovakiaringu. Okruh je asi najlepšie miesto na test techniky. Vybral som sa tam s úmyslom otestovať, ako je na tom auto a čo vydrží. Keďže po zime má nový chladič, nový motor, novú spojku (nedávno pribudla výstuha pedála, článok bude o pár dní na 13B.sk), budíky a brzdové platničky, bol som veľmi zvedavý ako to pôjde. Žiadne ciele som si nedával, chcel som vedieť, čo auto vydrží.
Na moje prekvapenie sa akcie zúčastnilo len 8 jazdcov. Možno to bolo tým, že bol piatok a nie víkend. Výhoda nízkej účasti je prázdna trať. Keď už spomínam trať, patrilo by sa povedať, že sa išla verzia 4, čo je najdlhšia verzia trate.
Najprv bol na programe voľný tréning, ktorý trval 30 minúť. Využil som skoro celý čas tréningu, zhruba 25 minút aj s out a in lap. Po pár kolách som ostal v šoku, teda lepšie povedané milo prekvapený. Očakával som, že teplota vody a oleja vystúpa až do neba, dostavý sa fading bŕzd a ja budem musieť nechať auto vychladnúť v boxoch. Ale nestalo sa. Teplota vody sa držala na 105°C, olej niečo nad 100°C (keď RX-8 nakladali v Best Motoringu, tak mali obe teploty maximálne na 110°C). Po fadingu bŕzd ani chýru, brzdný účinok úplne úžasný. Jediný menší problém nastal v in lap, keď som šiel pomalšie ako by som mal. Chladič nedostal dostatok vzduchu a na chvíľu sa rozsvietila kontrolka chladenia. Nasledovala 15 minútová pauza a po nej merané kolá. Tie som už šiel rýchlejšie a podarilo sa mi zajazdiť čas 2:50.984s s ktorým som spokojný. V in lap som už nespomalil tak razantne ako v tréningu a kontrolka chladenia sa neukázala.
Keď to zhrniem, tak test auta dopadol úspešne. Oprava aj vylepšenia fungujú a auto jazdí oveľa lepšie ako predtým. Malá perlička na záver, spotreba počas akcie bola 25 litrov.

Fotky:
Pár fotiek z boxov

Videá:
Merané kolá
Najrýchlejšie kolo

Zdroj:
www.racingday.sk
www.13B.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára